schoonmoeder...

Catherine145
Topic Starter

schoonmoeder...

#1 , 20 mei 2007 09:43

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 20 mei 2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Catherine145
Topic Starter

#2 , 20 mei 2007 09:53

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 20 mei 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

wanton

#3 , 20 mei 2007 15:08

Testamenten en laatste wilsbeschikkingen zijn pas geldig indien ze door de betrokkene zelf en persoonlijk zijn geschreven en ondertekend met datumaanduiding.
Nu, van uw schoonmoeder zul jij in normale omstandigheden niet erven of zij van U.

Waarover gaat dit briefje , wat is de inhoud?
Indien het om een schulderkenning gaat , is het wel mogelijk dat dit briefje geldig is.

Vertel iets over het onderwerp van briefje??!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Catherine145
Topic Starter

#4 , 20 mei 2007 16:36

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 20 mei 2007 22:39, 3 keer totaal gewijzigd.

Catherine145
Topic Starter

#5 , 20 mei 2007 16:47

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 20 mei 2007 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.

wanton

#6 , 20 mei 2007 19:08

Catherine,

ten eerste : omdat U dat briefje niet zelf heeft geschreven heeft dat mi. geen enkele juridische waarde
ten tweede : wettelijk erf jij niet van uw schoonmoeder. Indien U kinderen had van uw man , zijn zij de wettelijke erfgenamen van schoonmama. Deze kan U wel in haar testament zetten , maar U bent - hoe stom het ook klinkt - een vreemde. Eventuele successierechten belopen dan 45-55-65 %. Sorry!

Groetjes.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Catherine145
Topic Starter

#7 , 20 mei 2007 22:23

Waarom doet (deed) ze me dan zoiets tekenen?

wolf2

#8 , 20 mei 2007 22:25

1) Elke notaris vinden we terug. Hij mag overleden zijn of verhuisd; zijn documenten zitten ergens. Geef me naam en gemeente (liefst ook voornaam) en ik laat u weten wie de documenten van toen kan hebben.

2) Ik zei: "kan hebben", omdat u zelf zegt dat het om een handgeschreven document gaat. Notarissen maken geen aktes in handgeschreven vorm. Het kan dus goed zijn dat de notaris slechts bij de zaak betrokken was als raadgever van schoonmoeder en dat er nooit een notari?le akte was.

3) Als uw man kinderen had, dan kwam uw schoonmoeder niet meer te pas in zijn erfenis (behalve indien ze hem ooit een schenking had gedaan).

Als uw man g??n kinderen had, dan was zijn ouders erfgenaam samen met U (en ook zijn broers en zusters als hij die had).
Indien U enkel erfgenaam was samen met uw schoonmoeder, kan er nog vanalles gebeurd zijn. Als uw schoonvader bijvoorbeeld eigen goederen had, dan heeft uw man de blote eigendom ge?rfd en had u recht op een vruchtgebruik als u langer zou leven dan uw schoonmoeder.

U ziet dat er nog te veel mogelijkheden zijn om u al ??n antwoord te geven.

Graag antwoord op de volgende vragen dus:
* had uw man kinderen
* wat met uw schoonvader bij het overlijden van uw man
* bezaten uw man en U een huis; zo ja, wie is er nu eigenaar van?
* wat heeft U volgens U verloren door destijds iets te tekenen?

Catherine145
Topic Starter

#9 , 20 mei 2007 22:28

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 21 mei 2007 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Catherine145
Topic Starter

#10 , 21 mei 2007 09:29

...
Laatst gewijzigd door Catherine145 op 21 mei 2007 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Catherine145
Topic Starter

#11 , 21 mei 2007 09:43

[quote="dino"]1) Elke notaris vinden we terug. Hij mag overleden zijn of verhuisd; zijn documenten zitten ergens. Geef me naam en gemeente (liefst ook voornaam) en ik laat u weten wie de documenten van toen kan hebben.

2) Ik zei: "kan hebben", omdat u zelf zegt dat het om een handgeschreven document gaat. Notarissen maken geen aktes in handgeschreven vorm. Het kan dus goed zijn dat de notaris slechts bij de zaak betrokken was als raadgever van schoonmoeder en dat er nooit een notari?le akte was.

Zou het niet verstandig zijn mijn schoonmoeder een copij of het origineel te vragen, wat als ze zegt ik heb niets en dan plots... toch wel, klinkt eenbeetje belachelijk niet?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”