Ex vriend wil huis kopen en op naam van onze 2 jarige peuter

jeanpaul
Topic Starter

Ex vriend wil huis kopen en op naam van onze 2 jarige peuter

#1 , 24 jan 2012 17:59

Beste,ik leg u het verhaal uit van mijn nieuwe vriendin

Haar ex vriend heeft besloten een huis te kopen,en wil die op de naam van hun 2 jarige peuter zetten

het kind verblijft bij men vriendin
de vader heeft de peuter al herkent al zen zoontje

maar mag dat zomaar een huis kopen,en op naam van de peuter zetten
voor zover ik weet kan een peuter geen handtekening zetten

men vriendin is bang als er schulden van gaan komen,op wie komen de schulden dan terrecht vermits de peuter niet kan betalen natuurlijk???
kan zoiets maar???

Misschien heeft hij de goede bedoelingen na een slecht verleden,maar hoe leggen we het hem het beste uit hoe hij dit kan doen
in het voordeel van het kind later???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 jan 2012 08:58

ik geloof dat als je deze constructie wil uitvoeren, ook moet kunnen bewijzen dat het kind de middelen heeft om dit goed aan te kopen. Wat tamelijk onwaarschijnlijk is voor een peuter van 2. Deze bewijzen vraagt men immers om te verhinderen dat mensen deze constructie zouden toepassen om allerlei wettelijke regels, belastingen e.d. te ontwijken.
Deze manier van een goed aan te kopen wordt wel vaker gedaan door ouders met wat oudere kinderen (vanaf 18 jaar).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”