ik heb een aantal vragen qua erfrecht voor niet erkende kind
dit is een lange en ingewikkelde familieverhaal.
toen ik 7 jaar was stierf mijn vader en heb ik niks geerfd omdat ik een niet erkende kind was.
toen mijn vader een relatie begon met mijn moeder had hij al 3 kinderen van een vorige huwelijk en was mijn moeder nog getrouwd met haar eerste man.
mijn vader was 20 jaar ouder dan mijn moeder en ook de werkgever van haar ouders (mijn grootvader en grootmoeder)daardoor namen zei ontslag.
toen ik geboren werd wilde mijn vader en zijn moeder (mijn andere grootmoeder)dat ik hun familienaam kreegde maar mijn moeder wilde dat niet.
daarom heb ik haar familienaam gekregen en heeft mijn vader me niet willen erkennen.
doordat mijn moeder wilde werken zat ik altijd bij haar ouders(mijn grootouders) die mij feitelijk opgevoed hebben.
mijn vader betaalde alimentatie voor ik aan mijn grootmoeder (via de toen nog kredietbank)en heeft nooit ontkend dat ik zijn zoon was (in feite wist heel de gemeente dat ik zijn zoon was) .
mijn moeder heeft lange tijd aan zijn adres gewoond en mijn grootmoeder kwam vaak met ik op bezoek bij hem en hij kocht ook veel speelgoed voor mij.
toen ik 3 was heeft mijn moeder definitief met hem gebroken en trouwde mijn vader opnieuw met een andere vrouw die al een kind had (en die wel mijn vader familienaam kreeg )
toen ik 7 jaar stierf mijn vader door een ongeluk en werd zijn erfenis verdeel onder mijn 3 meerderjarige broers zijn vrouw en haar zoon.
omdat ik een niet erkende kind ben heb ik niks geerfd.
zijn moeder liet ook de alimentatie stoppen alhoewel iedereen van de familie wist dat ik bestond.
mijn vraag is heb ik recht op een deel van de erfenis en zoja is er daarvoor een verjaring termijn.
ik kon moeilijk iets als 7 jarige gedaan hebben.