Een jaar of 7 geleden schonk mijn vader mij in een notariële akte o.a. een in blote eigendom een termijnrekening met daarop 1 enkele kasbon met vervaldatum in 2015. Het vruchtgebruik hierop werd op een afzonderlijke vruchtgebruik rekening op zijn naam gestort.
Blijkt echter dat de bank de mist in gegaan is en heeft nagelaten de termijnrekening op MIJN naam te zetten (hoewel wij de bank hiervan in die tijd effectief op de hoogte hebben gebracht)
Nu is mijn vader overleden en heeft de bank op haar lijst 201 deze kasbon vermeld. Zij beweren van niets te weten over die schenking (terwijl de bankdirecteur ECHT wel op de hoogte is gebracht hiervan)
In de schenkingsakte staat duidelijk dat deze effecten reeds jarenlang mijn eigendom zijn. Hierop zijn indertijd ook alle verschuldigde schenkingsrechten betaald. De kasbon STAAT daar ook nog steeds sinds die dag (vervaldatum pas in 2015). Heel eenvoudig te checken bij de bank. Dien ik nu door een vergetelheid van die bankdirecteur OOK nog eens successierechten op deze kasbon te betalen ????
(Het houdt niet op.. Hoeveel problemen men kan krijgen door 'experts' die hun commissie wel opstrijken, maar hun werk niet doen