geschonken kasbon niet als dusdanig geregistreerd

R1ncewind
Topic Starter

geschonken kasbon niet als dusdanig geregistreerd

#1 , 13 feb 2012 09:07

Hallo,

Een jaar of 7 geleden schonk mijn vader mij in een notariële akte o.a. een in blote eigendom een termijnrekening met daarop 1 enkele kasbon met vervaldatum in 2015. Het vruchtgebruik hierop werd op een afzonderlijke vruchtgebruik rekening op zijn naam gestort.
Blijkt echter dat de bank de mist in gegaan is en heeft nagelaten de termijnrekening op MIJN naam te zetten (hoewel wij de bank hiervan in die tijd effectief op de hoogte hebben gebracht)

Nu is mijn vader overleden en heeft de bank op haar lijst 201 deze kasbon vermeld. Zij beweren van niets te weten over die schenking (terwijl de bankdirecteur ECHT wel op de hoogte is gebracht hiervan)

In de schenkingsakte staat duidelijk dat deze effecten reeds jarenlang mijn eigendom zijn. Hierop zijn indertijd ook alle verschuldigde schenkingsrechten betaald. De kasbon STAAT daar ook nog steeds sinds die dag (vervaldatum pas in 2015). Heel eenvoudig te checken bij de bank. Dien ik nu door een vergetelheid van die bankdirecteur OOK nog eens successierechten op deze kasbon te betalen ????

(Het houdt niet op.. Hoeveel problemen men kan krijgen door 'experts' die hun commissie wel opstrijken, maar hun werk niet doen :( )
"Rincewind had always assumed that the purpose of running away was to be able to run away another day."

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2012 12:04

Op welke wijze werd de bank op de hoogte gebracht? (Mondeling, telefonisch, per email, via hun website, per gewone brief, per aangetekend schrijven)

wanton

#3 , 13 feb 2012 13:50

De notariële akte vanwege de notaris omtrent deze schenking is een afdoend bewijs to. de bank maar ook to. de Registratie om deze kasbon buiten de nalatenschap te houden. Vermeld één en ander op de aangifte en verwijs naar de akte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

R1ncewind
Topic Starter

#4 , 14 feb 2012 10:47

Had akte (gescand) ondertussen ook al naar de bank gestuurd en zopas gelijkaardig geluid gehoord.
Dank u wanton voor de (extra) geruststelling ! :)
"Rincewind had always assumed that the purpose of running away was to be able to run away another day."

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”