Beste, Ik heb enkele vragen.
Sinds kort ben ik met men ex uit elkaar. Samen hebben we zoontjes.
Mijn ex heeft een eigen huis. Ondertussen woont zijn nieuwe vriendin bij hem ( niet wettelijk samenwonend)
Wat gebeurd er met het huis als mijn ex overlijd? Gaat dit alles dan automatisch naar de kinderen?
Aangezien we zelf niet in dit huis zullen gaan wonen, en ik als overlevende voogd hun zaken moet beheren, wie betaald bv het kadastraal inkomen als het huis achteraf word verhuurd? Huurinkomsten worden op een gesloten rekening gezet op naam van de kinderen, en versta me niet verkeerd ik hoef zelf niks daarvan te hebben maar wie betaald de kosten als mijn ex overlijd en mijn kinderen het huis erven? Kan ik het verkopen voor hun want ze zijn minderjarig? En wat met hun papa zen nieuwe vriendin? Ze staat financieel niet sterk genoeg om eventueel huur aan de kinderen te betalen voor het huis? En wat als ze met inboedel gaat lopen?
Zelf zegt mijn ex dat ze er geen recht op heeft en dat alles naar de kinderen gaat waar ik volledig mee akkoord ga. Maar wat met zen nieuwe vriendin? en Wat met de kosten aan het huis als ik moet verhuren of verkopen?