dagafschriften

kor
Topic Starter

dagafschriften

#1 , 22 jun 2007 14:20

In de periode 2002 t/m 2005 was ik bewindvoerder over de boedel en de financi?n van mijn moeder. De andere erfgenaam heeft bij de kantonrechter bedongen dat zij een afschrift kreeg van mijn jaarlijkse verantwoording aan de kantonrechter. Daarbij heeft de kantonrechter aangetekend dat zij geen vragen hoefde de stellen over die verantwoording. Nu bij de afwikkeling van de nalatenschap wil de andere erfgenaam alsnog inzage in alle dagafschriften. Ik heb elk jaar het fiat van de kantonrechter gekregen voor mijn financi?le handel en wandel. . Ik heb niets te verbergen, maar ben van mening dat ik reeds verantwoording heb afgelegd en daarmee is voor mij de kous af. Ik heb geen zin voor iedere euro verantwoording af te leggen. Ben ik nu alsnog verplicht de dagafschriften af te staan aan de andere erfgenaam? Kan ik hier ook door een rechtbank toe worden gedwongen?
Graag jullie reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 24 jun 2007 14:17

Naar BELGISCH recht: de erfgenamen kunnen INZAGE krijgen van het eindverslag dat ter griffie ligt. BTW...de bewindvoerder BETAALD het onderhoud, maar kan in geen geval beslissen HOE de onderbewind geplaatste persoon moet onderhouden worden.

Stel desgewenst uw vraag ook eens op rechtenforum.nl.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”