erfenis aanvaard of niet

phaedra
Topic Starter

erfenis aanvaard of niet

#1 , 10 jun 2012 15:11

Beste mensen,ik had een vraag over het volgende,
Hoe kan men weten of iemand zijn erfenis aanvaard heeft of niet?
Deze persoon is over leden begin januari 2012. De erfenis is aanvaard onder voorbehoud van boedelbeschrijving.
Ik dacht dat er ondertussen toch wel iets zou moeten gebeurd zijn gezien de lange termijn.
Dit is vrij belangrijk voor mij. De erfgenamen houden het heel vaag...

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 10 jun 2012 18:21

Probeer te weten te komen ( misschien via vredegerecht) welke notaris belast is met de uitvoering van deze nalatenschap. Vraag die dan naar de stand van zaken. Die zal u slechts antwoorden als u betrokken partij bent. De termijn voor hem is nog niet verstreken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

josi

#3 , 11 jun 2012 09:05

Mijn moeder heeft hetzelfde voor .Haar echtgenoot is 2 jaar geleden overleden en zijn kinderen hebben de erfenis aanvaard onder voorbehoud van boedelbeschrijving.We hebben kontakt opgenomen met de notaris die met deze uitvoering belast is daar er nog een grote som geblokkeerd staat waar mijn moeder recht op de helft heeft,maar de notaris weigert ons uitleg te geven!Nochtans is mijn moeder ook betrokken partij.Op welke manier kunnen we dan de stand van zaken te weten komen?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”