welk huwelijksstelsel bij nieuw samengesteld gezin

segersvera
Topic Starter

welk huwelijksstelsel bij nieuw samengesteld gezin

#1 , 13 jun 2012 22:00

Ik ben enkele jaren geleden gehuwd met mijn huidige man, dit in gemeenschap van goederen.
Mijn man heeft twee kinderen uit een vorig huwelijk. Ondertussen hebben we nog twee kinderen uit ons huwelijk samen.
Mijn man en ik hebben samen een huis gekocht.
Zijn ex probeert hem op alle mogelijke manieren te pluimen. Ze is opnieuw hertrouwd, met een man zonder kinderen en die heeft al gezegd dat de kinderen van mijn man van hem alles erven later. (dit is zo al vastgelegd)
Wij moeten van alles de helft betalen voor de kinderen van mijn man (zij heeft alle kindergelden, en wij kopen zelf kledij, helft schoolkosten, medische kosten, ...), en zijn ex leeft er op los. Ondertussen kan ik niks voor mijn eigen kinderen sparen. En zijn kinderen hebben later een dikke spaarpot.
Nu was ik aan het denken om ons huwelijksstelsel te veranderen naar scheiding van goederen. Het huis in onverdeeldheid te laten, dus dat is voor zowel voor onze gezamelijke kinderen als voor de kinderen uit zijn vorig huwelijk mochten wij te sterven komen.
En dat ik dan mijn eigen geld op mijn rekening zet, dat als ik sterf, dit geld niet naar zijn kinderen gaat, maar enkel naar die van mij gaat.
Maar hoe zit dat nu, stel dat mijn man en ik ooit zouden scheiden( ik werk halftijds om voor alle kinderen te zorgen als ze bij ons zijn? ) Dan heb ik waarschijnlijk geen recht op het geld op zijn rekening?
Terwijl nu wel.
Hoe lossen jullie dit op?
Voor welk huwelijksstelsel opteren jullie? Om jezelf en je eigen kinderen safe te stellen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding