Mijn vader liet niets anders achter dan inboedel (kleren, vislijnen, radio, gouden ring, tekeningen,gereedschap, enz ...). Niets van echt veel waarde.Na de echtscheiding met mijn moeder hertouwde hij. Die laatste vrouw zorge voor hem tot zijn laatste dag. In totaal huwde hij drie keer. Uit een eerste huwelijk had hij ??n dochter, uit een tweede huwelijk mezelf en mij broer, uit het derde en laatste huwelijk had hij geen kinderen. Mijn vraag is nu, hoe zit het met de verdeling van de inboedel ? Mijn broer en mijn half zus hadden al lang geen kontakt meer met onze vader. Mijn broer wil alles van wat mijn vader geweest is opeisen en onder ons drieen verdelen.
Is het niet zo dat mijn stiefmoeder ( derde vrouw ), recht heeft op het vruchtgebruik van al zijn spullen tot ze sterft ? Maar dan zou er een inventaris moeten gemaakt worden van al wat hij had .... Dit lijkt een beetje op een echtscheiding, een soort van inboedelbeschrijving....Heeft ze niet gewoon het recht te doen wat ze wil met alles, zelfs verkopen als ze daar zin in heeft ? Voor mijn part mag ze dat doen, maar niet van mijn broer. Weet iemand raad ?