De vader vroeg in
2000 om samen te komen bij een broer van mijn vriendin. (Detail, de vader is Franstalig en niemand van ons kon perfect Frans aangezien wij in Vlaanderen wonen.) Hij deelde ons mede dat hij erfenisrechten ging betalen. De kinderen dienden niets betalen en enkel een document te ondertekenen + een copie van hun identiteitskaart geven.
Op onze vraag waarom dit niet bij een notaris gebeurde en wat er dan te erven was maakte de vader zich boos en dreigde om niet te betalen en dat wij niets zouden erven. Over wat er te erven viel vertelde hij niets. Onder druk van de broer en de zus tekende mijn vriendin dan maar. De vader toonde zich tevreden achteraf. Sindsdien heeft hij niets meer van zich laten horen en stuurde hij enkel een copie van het blad hetgeen hij zijn kinderen liet tekenen.
Volgens onze notaris was dit het laatste blad van een notari?le akte waarin stond dat de kinderen akkoord waren en tekenden.
-Wij vernamen dat hij in het ouderlijk huis woont maar dat zijn domcilieadres enkele huizen verderop staat?!
-In 2002 kochten wij nochtans een woning met verminderde registratierechten. Bij het beschrijf van onze woning werd er niets vernomen over andere eigendommen van mijn vriendin?!
-1/6= Er zijn zes kinderen (mijn vriendin+5)
Drie van de zes kinderen wensen, indien zij eigenaar zijn van dat huis(en) dit te verkopen.
Ik denk dat wij best een advocaat kunnen inschakelen.. Wie weet welke "stunts" hij nog in petto heeft