Beste,
Mijn vader komt uit een gezin met 5 kinderen. Hij had 3 broers en 1 zus. Reeds 1 broer en de zus zijn overleden. Enkel mijn vader heeft kinderen. Zijn vader is gestorven in 1961, en zijn moeder reeds in 1949.
Mijn vader heeft indertijd een document moeten tekenen (onder druk broers/zus) om de erfenis te verwerpen, in ruil voor een aalmoes. Omdat mijn vader indertijd (1961) het geld nodig had heeft hij dit ondertekend en een geldsom ontvangen. Na deze transactie hebben zijn broers en zus alle contact verbroken. Mijn vader heeft zelf 5 kinderen. Ik heb aldus nog 2 broers en 2 zussen, die waren bij ondertekening ook nog niet geboren. De 2 nog levende broers van mijn vader hebben na het overlijden van hun zus vorige maand, het ouderlijk huis verkocht en de som onder hun tweeen verdeeld. Mijn vader kreeg aldus niets. (wij ook niet) De koper van het huis heeft zelfs de volledige inboedel er gratis bijgekregen. Die inboedel vertegenwoordigd ook een groot stuk van mijn vaders jeugd, en heeft grote sentimentele waarde.
Bestaat de mogelijkheid dat wij (broers/zussen) alsnog aanspraak kunnen maken op een deel van de erfenis, alsook van de inboedel van het verkochte goed?
Kunnen wij maw nog aanspraak maken op de erfenis van onze grootouders langs vaders kant? Bestaat de mogelijkheid om via juridische weg een deel van de erfenis op te eisen?