erfenis vertragen-uitstellen

Dochter
Topic Starter

erfenis vertragen-uitstellen

#1 , 02 okt 2012 12:42

Mijn zus die denkt alles te weten, gebruikt mijn diploma's van ziekenverzorging, is PGBer dus geen controle.
Mijn papa moest geopereerd worden, hij kan niet op zijn rug leggen. Mijn zus die alles denkt te weten heeft hierover geen melding gemaakt.

Op school van de moeders krijg ik te horen dat ze van papa af wil. Al jaren!
Ze wil hem in een verzorgingshuis doen tegen zijn wil. En dan zijn huis verkopen ze denkt dat zij alleen recht heeft.

Mijn papa heeft 2 dochters mijn zus en ik, ik ben de oudste. Mijn papa is nu 80 jaar en begrijpt een hoop niet meer, kan nog wel op zich zelf wonen. Maar omdat mijn zus doet alsof ze hulp bied.
Gaat mijn papa steeds weer met haar mee. Naar de huisarts, dokter, ziekenhuis en meer waar je van iemand af kan komen.

Omdat mijn zus niet op kwam dagen heeft hij mij gevraagd om hem naar het ziekenhuis te brengen.
Daar heb ik wel het een en ander gemeld en nu is de operatie uitgesteld. Maar waarom ik het niet eerder gemeld had.

Dan krijg ik te horen dat mijn zus het wel heel jammer zou vinden. Dan had ze eerder haar deel van de erfenis gehad.
Nu moet ze weer wachten tot vader dood is.
De erfenis kan mij wat ik heb liever mijn papa, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet meteen haar erfenis krijgt als papa komt te overlijden. Hoop dat hij 90 word.
Hoe kan je de erfenis vertragen of iets.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 okt 2012 20:16

Van de ogenblik dat iemand overleden is , wordt verwacht dat binnen de 4 maanden de nalatenschap geregeld is. Want in die tijd moet de aangifte gebeuren bij de Registratie. Dan is er niets meer dat de verdeling tegenhoudt. Alleen kan een eventuele verkoop van OG nog de boel vertragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 okt 2012 07:26

Hoe kan je de erfenis vertragen of iets.
Door ervoor te zorgen dat uw vader langer leeft. U kan zelf de PGB op u nemen, indien uw vader nog zelf kan beslissen. U kan ook (zelfs zonder die PGB) zelf voor uw vader zorgen door hem vanaf nu zelf naar dokter etc. te begeleiden.

Reclame

Oude Belg

#4 , 03 okt 2012 08:25

Mijn zus die denkt alles te weten, gebruikt mijn diploma's van ziekenverzorging, is PGBer dus geen controle.
Dat snap ik niet. Je kan iemand anders' diploma's toch niet gebruiken? Die zijn vanzelfsprekend op naam.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”