Hallo !
Mijn vader is op zeer jonge leeftijd overleden toen ik 2 jaar was .
Een 2 tal jaar later trouwt mijn moeder met mijn stiefvader .
Momenteel is mijn moeder 77 jaar en mijn stiefvader 80 .
Stiefvader heeft eigen bezittingen in één van deze bezttingen van hem woont ze dus samen met stiefvader .
trouwens één van zijn bezittingen heeft hij ook nog aangekocht toen hij getrouwd was met moeder .
Maar ook moeder heeft twee huizen .
één ervan had ze al voor ze trouwde met stiefvader en een ander erfde ze van haar overleden zuster toen ze al getrouwd was met stiefvader .
Stiefvader heeft mij nooit geadopteerd of willen adopteren en dit naar mijn mening toen bewust gedaan want dat merk ik nu nog steeds .
Nu mijn vragen .
Indien moeder sterft , heeft stiefvader dan vruchtgebruik over de twee huizen van mijn moeder , of enkel over datgeen dat ze geërft heeft toen haar zuster stierf en ze getrouwd was met stiefvader ?
Vervalt het vruchtgebruik niet indien de overgeblevene nog zelf bezittingen heeft ?
Indien mijn stiefvader komt te overlijden , heeft mijn moeder dan vruchtgebruik over de woning die hij nog bij heeft gekocht tijdens hun huwelijk ?
Pittig detail is wel dat hij dat toen heeft laten beschrijven dat hij dit gekocht heeft met erfgeld van zijn overleden moeder .
Dan heb ik ook nog een vraag mbt dat ik niet geadopteerd ben geweest .
Men zegt mij dat indien mijn moeder boven een bepaald aantal jaren getrouwd is met stiefvader bvb meer dan 50 jaar , ik automatisch word aanzien als een geadopteerd kind .
Ik geloof dit niet , maar wil toch zekerheid .
Bedankt