vader overlijd in '90, nalatenschap wordt opgemaakt waarin wordt opgemaakt dat er geen vruchtgebruik of gronden in bezit waren, heb dit toen niet mee ondertekend omdat er wel een stuk grond in bezit was van mijn ouders. (broer en moeder wel getekend) Heb verder van registratie nooit iets gehoord.
Tien jaar later wil mijn broer mijn deel (25%)van de grond (die uit vergetenheid niet was aangegeven) van mij afkopen, hij had al de 50% afgekocht van mijn moeder. Ik ben toen niet akkoord gegaan. En heb er niets meer van gehoord.
Tot nu moeder is overleden, wilt mijn broer weer dit stuk afkopen. Maar ondertussen ben ik deze maand naar kadaster en registratie gegaan en daar stond dat ik niet 25% maar 50% eigenaar ben van de grond sinds het overlijden van mijn vader. (volgens mij staat het verkeerd geregistreerd op kadaster)
Nu is mijn vraag, toen mijn broer de 50% van mijn moeder afkocht(terwijl op registratie stond dat ik 50% en mijn broer voor 50% eigenaar was), moest de notaris dan niet gezien hebben dat dit verkeerd geregistreerd stond en dit eerst in orde maken vooraleer moeder haar 50% kon verkopen. Is de verkoopsovereenkomst dan wel geldig die mijn broer toen gesloten heeft met mijn moeder??