rechten kleinkinderen

Leek321
Topic Starter

rechten kleinkinderen

#1 , 14 nov 2012 22:54

Vraagje: een grootmoeder (grootvader is overleden en de nog levende kinderen erven elk een gelijk deel) heeft jarenlang voor haar kleinkinderen een collectie goud opzijgezet, die enkele tienduizenden euro’s waard is. Op de envelop met het goud staat ‘voor al mijn kleinkinderen’. Enkele maanden voor haar overlijden heeft zij echter neergeschreven in haar testament dat slechts twee van de zeven kleinkinderen het goud erven. Kunnen de overige vijf kleinkinderen rechtens hier tegenin gaan of staan zij nergens?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 14 nov 2012 23:32

Het testament staat boven alles, ook boven die omslag! De kleinkinderen zijn geen reservataire erfgenamen indien ze niet in de plaats treden van hun overleden ouder.
Die overige vijf kinderen hebben niets te zeggen.
Ik vind het erg dat grootmoe de kleinkinderen op die manier tegen elkaar opzet! Familievrede kunnen ze vergeten!

sleper

#3 , 15 nov 2012 07:08

Het testament staat boven alles, ook boven die omslag! De kleinkinderen zijn geen reservataire erfgenamen indien ze niet in de plaats treden van hun overleden ouder.
Die overige vijf kinderen hebben niets te zeggen.
Ik vind het erg dat grootmoe de kleinkinderen op die manier tegen elkaar opzet! Familievrede kunnen ze vergeten!
Als die familievrede er al was. Grootmoeder kan best haar redenen gehad hebben

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”