langstlevende niet betrouwbaar

belinda
Topic Starter

langstlevende niet betrouwbaar

#1 , 29 sep 2007 16:26

Mijn moeder is pas overleden. 3 weken voor haar overlijden is zij opnieuw getrouwd. Onze hele familie vertrouwd haar nieuwe man niet. Mijn moeder had ook haar twijfels over hoe haar nieuwe man zich tegenover ons zou gaan gedragen en heeft in haar testament daar voorzorgs maatregelen voor getroffen. Ook zit er een eigenbedrijf in de erfenis waar we bezorgt over zijn. Hoe kunnen we er voor zorgen dat alles volgens mijn moeders testament verloopt Zonder dat hij alle spullen weggooit, het geld opmaakt en het bedrijf kapot maakt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 01 okt 2007 12:53

Onderzoek vooraf op de burgerlijke stand of het huwelijk al dan niet gesloten is met huwelijkscontract en zo ja op het registratiekantoor wat dit contract inhoudt.

Onderzoek de inhoud van : ‘heeft in haar testament daar voorzorgs maatregelen voor getroffen’

“Art.600.De vruchtgebruiker neemt de zaken in de staat waarin zij zich bevinden; hij kan echter in het genot daarvan niet treden dan nadat hij, in tegenwoordigheid van de eigenaar of deze behoorlijk opgeroepen zijnde, een boedelbeschrijving van de roerende goederen en een staat van de onroerende goederen die aan het vruchtgebruik onderworpen zijn, heeft doen opmaken.Art.601.Hij stelt borg om als een goed huisvader te genieten, tenzij hij van borgstelling is ontslagen door de akte waarbij het vruchtgebruik is gevestigd...”(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”