Een goede avond allen,
Even de situatie kort vatten : mijn grootmoeder werd recentelijk opgenomen in het ziekenhuis na jarenlange verzorging door mijn moeder en nu blijkt dat ze moet worden opgenomen in een rusthuis/centrum. Na enkel bezoeken aan zo'n centra concludeerden wij dat dit handenvol geld kost (-/+2.000euro/maand) , daar ze bijna 91 is en een pensioen heeft van een kleine 700euro/maand zijn wij dus op zoek naar een oplossing.
Om dit te kunnen rond krijgen hebben wij al de nodige info opgedaan bij het ocmw en ziekteverzekering maar zelf met deze steun komen we er niet.
Wij overwegen nu de verkoop van haar huis maar hier wringt het schoentje dus, de eigendom is enkele jaren geleden terug aan mijn moeder geschonken met de voorwaarde van vruchtgebruik voor mijn grootmoeder.
Kunnen wij dit pand alsnog verkopen om de kosten te dekken en m'n grootmoeder toch nog een aangename tijd bezorgen ?
Adder onder het gras : destijds werden mijn moeder haar broer en zus niet door de notaris op de hoogte gesteld van deze schenking => gaat dit problemen geven bij verkoop ?