Mijn moeder is getrouwd met een zakenman onder het huwelijkscontract van zuiver scheiding van goederen en jaar geleden hebben wij vernomen van ons dokter dat mijn stiefvader aan dementie lijdt waardoor hij onder de bewindvoering staat.
Aangezien dat mijn stiefvader vijf kinderen heeft uit zijn vorige huwelijk moet sowieso mijn moeder een soort toestemming vragen van die vijf kinderen om bepaalde “acties” te kunnen uitvoeren.
De vijf kinderen hebben hun vader meer dan 20jaar niet gezien en dat is allemaal te wijten door onderliggende ruzies en mijn stiefvader wou dat zijn vijf kinderen niks krijgen als hij ooit komt te sterven en dat mijn moeder alles erft.
En nu dat ze weten dat het slecht gaat met hem komen ze allemaal tevoorschijn en proberen mijn moeder “bang” te maken door te zeggen dat ze alles gaan erven omdat ze de wettelijke erfgenamen zijn. Ze zijn eigenlijk al bezig met alles te regelen.
PROBLEEM:
Mijn moeder is al op de hoogte dat ze het vruchtgebruik heeft. Maar wat houdt dat juist in?
En hoe zit het met de zaak? Mijn moeder is zijn secretaresse/ huisvrouw ( ze heeft geen inkomen)
Mag eigenlijk mijn moeder de zaak verder zetten of niet?
En mijn stiefvader heeft een rekening geopend waarin mijn moeder de begunstigde is, hebben de vijf kinderen dan recht op die bankrekening?