Ik ben samen met mijn broer erfgenaam van de naakte eigendom van een woonst die onze moeder rond 1980 aankocht.
Onze moeder overleed halfweg november 2012.
Zo'n 5 jaar geleden hertrouwde ze met haar vriend die ze toen al enkele jaren kende, op zijn aandringen zodat hij het vruchtgebruik zou krijgen.
Op zich niets mis mee, maar sinds een maand heeft hij een relatie met een jongere vrouw, en zouden ze intrekken in het huis dat onze moeder kocht, en waarvan mijn broer en ik naakte eigenaar van zijn.
U zal begrijpen dat dit gegeven amper 3 maanden na het overlijden van onze moeder voor nare gevoelens zorgt. Vooral als u weet dat mijn broer en ik op internaat moesten zodat hij niet gestoord zou worden bij het lezen, en dit op amper 5 km van de ouderlijke woning.
Als gevolg heeft geen van ons beiden een relationele band met die man, maar toch krijgt hij héél veel voordelen.
Kan iemand mij zeggen wat dit tot gevolg heeft voor zijn vruchtgebruik... en kan hij zijn vruchtgebruik aan haar overdragen (dit heb ik namelijk gelezen op de website van notaris.be)