Op 8/04/2013 16:10, Jahn schreef:
> Geachte;Mijn vrouw haar ma is onlangs gestorven.Vader was al dood.Ze erft een huis en wil zich laten uitbetalen door haar zus voor de helft van de waarde van moeders huis.Er is een notaris gecontacteerd en deze heeft de vermoedelijke verkoopwaarde van het huis aan beide zussen medegedeeld. De Notaris was iemand die al eens zaken had gedaan voor haar zus.MIJN VRAAG IS NU :Kan ik als echtgenoot haar beschermen ( iets doen ? ) tegen haar zus die het laagste bedrag gaat geven aan mijn vrouw. ???De Notaris had nl. 2 bedragen medegedeeld die slechts 10.000 euro verschillenden. Daarna gaat de zus na kleine aanpassingen het huis verhuren.Zelf vindt ik de opgegeven sommen van de Notaris te laag.Mijn vrouw heeft schrik om ruzie te krijgen met zus en wil geen verdere stappen ondernemen zoals een schatting van een 2e persoon of een openbare verkoop aan te vragen . Zelf hebben we beide kinderen en ik denk zomaar; als ze niet een hoger bedrag wil krijgen voor haarzelf dan kunnen onze kinderen daar later toch voordeel bij hebben.NOGmaals heb ik iets te zeggen als niet erfgenaam maar wel getrouwde man ?
>