#8 , 20 apr 2013 21:32
Ik zal hier flink en duidelijk een antwoord op geven!
Kinderen zijn onderhoud en hulp aan hun ouders verschuldigd. Kinderen moeten niet vergoed worden voor de klussen die ze doen voor hun ouders. Deze klussen worden gratis gedaan voor hun ouders, uit liefde. Ouders moeten ook niet vergoed worden voor de klussen die ze uit tijdverdrijf voor hun kinderen doen.
De notaris moet beter weten! Deze klusjes worden niet vergoed!
Indien wij ons werk zouden verrekenen naar de ouders toe, dan zouden de andere kinderen bijna helemaal NIETS krijgen uit de nalatenschap. Bij ons is het omgekeerde verhaal, wij hebben steeds hard gewerkt voor de ouders. Eén van de erfgenamen had volmacht over de rekening van de LL ouder. De erfgenaam haalde een bedrag van de rekening als vergoeding voor de was. Jammer voor deze erfgenaam: hij zal dit bedrag terug moeten ophoesten + de intresten hiervan. Dat bedrag komt terug in de nalatenschap.
En dit is nu een vereffening-verdeling, die gerechtelijk gaat!
Die zus heeft dus NIETS te eisen en hier hoef je helemaal niet aan toe te geven! Notaris moet beter weten!
Indien jullie nog niet in een gerechtelijke verdeling zitten van de nalatenschap, dan verzend je gewoon een e-mail naar de anderen toe en naar de notaris. In je e-mail duidt je als optie "gelezen" aan.
Indien jullie gerechtelijk bezig zijn, dan moet die eis via je advocaat gaan, die het op zijn beurt voorlegt aan de (gerechtelijke) notaris.
Natuurlijk indien jullie onderling akkoord gaan om die zus eens even 50 € per week te gunnen, is ook goed om de vrede te bewaren, maar overdreven veel! Ik zou het idioot vinden om haar dat te geven. Ze heeft geen poot om op te staan. Waarom dus haar iets geven?
Er is hier maar één uitzondering op de regel voor het vergoeden van die was, ... enz. en dat is namelijk dat er een schriftelijke overeenkomst was tussen moeder en dochter. Dan wordt dit wel vergoed, maar meestal wordt dat gegeven ten tijde van leven. Ook kan het mogelijk zijn dat de kinderen onderling zijn overeengekomen om die zus te vergoeden, maar ik vermoed van niet. Voor de rest bestaat er geen wettelijk standpunt om die vergoeding te geven.
Laatst gewijzigd door
Creatief op 20 apr 2013 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.