Hallo,
Ik ga eerst en vooral mijn verhaal wat uitleggen. Een 16-tal jaren geleden is de vader v mijn vriend overleden, maar hij had toen een eigen huis, maar dan heeft de moeder v mijn vriend na het overleden van haar man nog een tijdje in het huis gewoond maar dan na een aantal jaren is ze hertrouwd en dan was ze verhuisd naar een andere stad(het toenmalig huis was in harelbeke) en nu woont ze dus met haar nieuwe man in Roeselare. Dan heeft het huis een paar jaar leeg gestaan, er woonde niemand in omdat mijn vriend dan ook al wat ouder was en dan is hij bij bij mij komen wonen(in oost-vlaanderen) en dan heeft de moeder besloten om het huis te verhuren aan andere mensen, die mensen hebben daar zeker twee jaar gewoond maar met veel miserie enzo, ze betaalden de huishuur niet enzo van die dingen, en uiteindelijk heeft die moeder die mensen buitengekregen, met veel gedoe met de vrederechter, maar ze kon ze alleen maar buitenkrijgen vermits iemand van haar naaste familie(dus mijn vriend) in het huis kwam, en nu is mijn vriend ermee akkoord om terug naar daar te verhuizen, maar we hebben een paar vragen, mijn vriend heeft toch de helft recht op een deel van dat huis? Want we waren van plan om het huis over te kopen van zijn moeder, zodat het van ons is, maar haar man moeit zich met alles, en ik dacht toch dat hij geen recht had op het huis? Of heeft hij dan toch iets te zeggen? Want hij heeft besloten om daar werken uit te voeren in dat huis alvorens we erin gaan, maar mijn vriend heeft niks gevraagd, we wouden evengoed in dat huis gaan in de staat het nu was, er was eigenlijk niks mis mee, ik zou gewoon wat meer info willen over de rechten en plichten van mijn vriend en zijn moeder aub. Alvast bedankt Soory voor de lange uiteg, en ik hoop dat jullie er wat aan uit kunnen en dat het wat duidelijk is Groetjes