verdeleing van overlijden van ons vader

marceneddy
Topic Starter

verdeleing van overlijden van ons vader

#1 , 07 feb 2006 18:46

onze vader is overleden in januari en men moeder in maart nu willen men zus en broer niet opruimen en verdelen maar ik en men ander zus wel we zijn met vier en er is ruzie nu doen we alles via notaris maar daar krijg ik nog geen datum vast gelegd voor naar t huis te gaan we hebben alle vier een sleutel nu wil ik via gerechtelijk weg verder gaan voor verkoop en verdeling kan ik dat laten sluiten dat huis en mloet ik voor de kosten opdraaien wat kan en wat niet bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 21 feb 2006 09:34

Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden GEVORDERD, niettegenstaande enige hiermee strijdige verbodsbepaling of overeenkomst.Men mag echter overeenkomen de verdeling voor een bepaalde tijd uit te stellen...(B.W.).

De notaris dient de verdeling van de nalatenschap te doen binnen een redelijke termijn.Acht u die termijn overschreden,stel hem dan aangetekend in gebreke.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”