schenking nadelen partner

artjeg
Topic Starter

schenking nadelen partner

#1 , 27 sep 2013 10:38

Intussen is dit item opgelost...Na consultatie met raad en daad bijgestaan door notaris XX Daarmee zijn ook mijn 2 vragen opgelost.
Laatst gewijzigd door artjeg op 30 sep 2013 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 sep 2013 19:12

Beste , elders heb ik rees gemeld dat een conventionele terugkeer niet mag kunnen als de begunstigde kinderen ( of afstammelingen) heeft. Zij worden dan de begunstigden van die gift . Conventionele terugkeer wordt toegepast om te beletten dat het geld van de schenking terecht komt buiten de eigen familie. Kleinkinderen zijn toch famile. Ik denk dat de schenkers akkoord zullen gaan om die clausule niet op te nemen in de schenkingsakte. Bovendien , uw akkoord is niet nodig voor die schenking.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

artjeg
Topic Starter

#3 , 27 sep 2013 21:43

hoi
alvast bedankt voor de reactie...dat van het akkoord is vanzelfsprekend. maar toch zit ik met die 2 vragen als het been word stijf gehouden. Destijds was de schenking langs mijn kant wat eenvoudiger..dit krijg je en het maakt ons niet wat je ermee doet maar besteed het nuttig...

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”