opvragen bankrelatie van overledene via FEBELFIN

dennis
Topic Starter

opvragen bankrelatie van overledene via FEBELFIN

#1 , 23 okt 2013 14:09

Heeft iemend ervaring in deze?
Komt hier meer uit dan de rekeningenen die aan notaris doorgegeven zijn voor indienen successie?
Blijkbaar doen notaris of advokaat dit niet gemakkelijk(graag)!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 23 okt 2013 14:25

Lees onderstaande link aandachtig!

http://www.febelfin.be/nl/dienstverleni ... overlijden" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zou dan alles aan het licht moeten komen.

dennis
Topic Starter

#3 , 23 okt 2013 16:15

Beste,
Deze link ken ik en heb contact gehad met de diensten maar weet niet of het een meerwaarde zal zijn op deze diensten beroep te doen?

Reclame

dennis
Topic Starter

#4 , 24 okt 2013 16:26

Heeft er iemand ervaring bij het opvragen van bank-/kluisinformatie na overlijden?
Kan het dat er meer informatie uitkomt dan dat ik tot heden weet?
Rekeningen waar pesioen op kwam en spaarrekening zijn gekend en aangegeven via successie maar volledig pensioen was op einde van de maand in speciën van de zichtrekening verdwenen! Dit al zeker 5 jaar aan een stuk! Kan het dat op naam van overledene en volmachthouder nog een rekening bestaat?
Ik dien bewijzen te verzamelen om de onderzoeksrechter te motiveren zijn job te laten doen, anders zal hier waarschijlijk niet veel onderzocht worden den ik?
Alle info is welkom,

wanton

#5 , 24 okt 2013 17:53

Nog een rekening : niet in dezelfde bank! Niet op naam van de titularis of diens partner als ze gehuwd waren. Indien de gelden afgehaald werden door de titularis en/of echtgeno(o)t(e) , denk ik dat je weinig verhaal hebt. Enkel indien de volmachthouder iemand anders is , kan je die ter verantwoording (laten) roepen voor door hem/haar afgehaalde gelden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos

#6 , 24 okt 2013 19:21

Meerdere keren dezelfde vraag stellen levert enkel meerdere keren hetzelfde antwoord op

Vandebos

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”