verklarind van sterkmaking

stiefkind
Topic Starter

verklarind van sterkmaking

#1 , 18 nov 2013 18:09

Mijn vader is reeds lang overleden (moeder ook). Stiefmoeder is dit jaar overleden. Eigenlijk is er niets te erven.
Maar ik kreeg vorige week het aanslagbiljet personenbelasting van mijn overleden stiefmoeder in de bus. Er zat ook een formulier “verbintenis (verklaring van sterkmaking) in de bus.
Impulsief heb ik dat papier van de verbintenis ingevuld en teruggestuurd. Misschien heb ik daardoor verkeerd gedaan? het bedrag van 238,14 euro zal nu op mijn rekening gestort worden.
Ik heb me door die verbintenis dus sterk gemaakt om dat geld 238,14 euro te verdelen onder de rechthebbenden. Nu zijn mijn zussen en broers en ik (allemaal stiefkinderen) geen erfenaam denk ik. nu. Er valt trouwens niets te erven. Moet dat bedrag dan aan de zus van mijn stiefmoeder bezorgen?Hoe los ik dit op?
Met dank voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 nov 2013 19:51

Wie heeft de begrafeniskosten betaald? En met welke gelden? Dat geld kan als een terugbetaling van kosten aan die persoon of instantie overgedragen worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”