ruzie tussen erfgenamen

kev007
Topic Starter

ruzie tussen erfgenamen

#1 , 18 dec 2013 16:10

Hallo allemaal,

Even een korte situatieschets, mijn vader is ongeveer 7 jaar geleden overleden. Nu is onlangs mijn grootmoeder overleden. Ik had hier echter al reeds lange tijd geen contact meer mee, net zoals met mijn nonkel. Ik kom echter in de plaats van mijn vader voor de erfenis en vermoed dat ze er alles aan gedaan zullen hebben om mij zo weinig mogelijk te geven.

Hoe kan ik het beste reagerern? Is het mogelijk om elk een eigen notaris te nemen voor het afhandelen van de nalatenschap. Hoe kan ik achterhalen of er levensverzekeringen bestonden met andere begunstigden en hoe kan ik evt bewijzen dat er juwelen ed verdwenen zijn?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 dec 2013 18:03

Dat er geld of juwelen v erdwenen zijn , kan u moeilijk bewijzen. Als gerechtigde erfgenaam kan u bij de bank wel de veriichtingen op vragen van de voorbije tijd. Daar kan u eventueel onterechte overdrachten ontdekken.
De Registratie of de notaris moeten u wel vermelden op de akte van erfopvolging. Banken en verzekeringen moeten daar op voortgaan vooraleer zij iets mogen uitkeren. Onderteken niets tenzij u alles duidelijk is en u ermee akkoord gaat. Uw grootmoeder kan niet zo maar alles , zelfs via verzekering , weggeven aan nonkel of anderen.
De hulp van een eigen notaris is wel aan te raden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”