zelfstandig bijberoep

Ann Vanhimbeeck
Topic Starter

zelfstandig bijberoep

#1 , 14 jan 2014 19:08

Om 9 dagen vorming te kunnen factureren in een Banaba, georganiseerd door een Hoge School, moet ik me als zelfstandige in bijberoep vestigen.
De lessen vallen over drie kwartalen, en ze zeiden me dat ik voor het kwartaal waarin geen lessen doorgaan, geen sociale bijdrage moet betalen. Klopt dit en is dit eenvoudig te onderbreken?
De kosten van sociale kas kunnen fiscaal ingediend worden, maar is dit bovenop de forfaitaire kosten of is het dan kiezen?
Vorming is niet BTW plichtig, maar wil dit zeggen dat ik dan geen ondernemingsnummer moet aanvragen of moet ik dit toch doen en vrijstelling aanvragen?
Alvast bedankt voor een antwoord,

Ann

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2014 19:15

Wat BTW nummer betreft, het ondernemingsnummer word pas een BTW nummer nadat het geactiveerd is bij het ondernemingsloket, dus bij u moet het niet geactiveerd worden.

Zelfstandige bijdragen die worden altijd per jaar berekend !!, maar voor alle zekerheid zou ik dit toch maar eens vragen bij je aansluiting !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”