We zouden graag wat informatie willen krijgen want we weten niet of dit zomaar kan.
Mijn schoonouders hebben een eigendom, schoonmoeder is in 2010 overleden en mijn echtgenoot is mede eigenaar van dat eigendom.
Nu is mijn man zijn grootmoeder ook overleden en zij had ook een eigendom, waarvan mijn schoonvader reeds voor de helft eigenaar was.
Nu heeft mijn schoonvader beslist dat mijn schoonbroer er mag in wonen met zijn gezin. Volgens mijn schoonvader zou hij dit laten beschrijven bij de notaris. En zou dit huis van de grootmoeder dus van m'n schoonbroer worden.
hoewel m'n schoonbroer ook reeds een eigendom had. Hij heeft dit recent verkocht voor 80.000 euro (volgens mijn schoonvader).
Maar wij denken dat m'n schoonbroer zijn 'stief'dochter in zijn eigendom zou wonen. Hoe of wat weten we dus niet.
Onze vraag is dus: mag mijn schoonvader zomaar zijn oudste zoon 'gratis en voor niets' in zijn moeders huis laten wonen?
Normaal was er afgesproken, als m'n schoonmoeder nog leefde, dat wij daar zouden mogen wonen onder huurcontract. Dus dat wij huur aan mijn schoonouders zouden moeten gegeven hebben. Maar hier is nu geen sprake meer van.
Alvast bedankt voor het lezen.
mvg
Deborah en Stefan