Ik heb een vrij specifieke vraag i.v.m. onder rubriek vermelde brandschade ! De verhuurder is mijn vader een bejaarde man van 80 jaar en hij heeft zich laten beetnemen door een huurder-parasiet !
De huurder betaalde de huur niet langer en heeft dan maar de bovenverdieping van het huis in brand gestoken d.m.v. een petroleum vuur (onder het mom dat zijn zoontje van 4 jaar met lucifers aan het spelen was) !
We zijn nu 16 maanden later en zoals onder rubriek vermeld, heeft de verzekeraar een gerechtsdeskundige aangesteld die de schade raamt op 22.000,00 EUR !
Wij hebben een privé-expert aangesteld en deze beraamt de aanzienlijke schade op 58.000,00 EUR excl.BTW! De huurschade is tot op vandaag nog steeds niet beraamd door de verzekeraar die steeds verwijst naar de gerechtsdeskundige !
De verzekeraar is van oordeel dat het verzekerd kapitaal gebouw 200.000,00 EUR incl. BTW bedraagt terwijl mijn vader maar verzekerd is voor 72.000,00 EUR (vader heeft nooit evaluatierooster te zien gekregen!) de verzekeraar past de evenredigheidsregel toe op 22.000,00 EUR !
Wij hebben reeds juridisch advies ingewonnen bij een advocaat maar deze vertelt ons geen juridische stappen te ondernemen tov verzekeraar !
Graag een second opinion ? Wat kunnen wij verder ondernemen ?