Dat dacht ik ook : gekregen is gekregen (en al zeker als de waarde van het cadeau maar een "fractie" is van de bezittingen van de gever). Gewoon het been stijf houden en als hij u begint te stalken klacht neerleggen. Laat hem de wagen maar eens proberen terugvorderen langs juridische weg....Als factuur op zijn naam spreekt dan is het zijn auto, hoe erg het voor u het ook mogen klinken.
Op wiens naam de nr plaat en de verzekering staat is van geen tel.
Als ik een geschenk koop voor iemand, dan staat de factuur altijd op mijn naam. Niet !?
er staat nergens schriftelijk dat het leen is maar ook niet dat het cadeau isEen cadeau is niet meer terug te draaien, u kan dus de schenking (schenking gekwalificeerd als cadeau) inroepen. Enkel wanneer de tegenpartij een schriftelijk stuk kan voorleggen met uw handtekening waaruit blijkt dat de wagen niet werd cadeau gegeven, maar ontleent, kan hij een vordering instellen tot teruggave.hey zo als de titel zegt ik heb in januari mijn auto gekregen van mijn stiefvader nu gaan mijn moeder en hij uit een en eist hij mijn wagen terug nu staat zijn naam alleen op de betaal bewijs nr plaat enz staat op mijn man dus kan hij die zo maar op eisen![]()
ik hoop het niet want zonder die auto kan ik namelijk niet heb 3 jonge kindjes
de wagen staat dus wel op mijn man zijn naam in geschreven en mijn moeder en stiefvader zijn gehuwd zonder contract de wagen is aan gekocht geweest na het huwelijk en met geld dat hij getrokken heeft met verkoop van woningen nu moest er bij de koop van de wagen een voorschot gelegd worden die heeft mijn moeder gelegd dus is de wagen toch deels van mijn moeder en kan hij hem niet op eisen zo lang hij mijn moeder niet afkooptInschrijvingsbewijs heeft bij een auto wel een zekere bewijswaarde betreffende eigendom, maar aangezien dit reeds op naam van TS staat, lijkt het mij moeilijk voor de stiefvader om de wagen terug te eisen.