#1 , 21 mar 2008 19:38
In 1984 is mijn dochter geboren. Ik heb haar nooit officieel erkend hoewel ik bij de burgerlijke staat wel vermeld sta als natuurlijke vader. Mijn ex-vriendin is later getrouwd en deze man heeft alle inmiddels aanwezige kinderen (2 uit eerdere relaties en 1 van hem) erkend als zijnde van hem. Dit huwelijk liep na enige jaren op de klippen en zij zijn aldus gescheiden. Mijn ex heeft haar meisjesnaam weer aangenomen echter mijn dochter en nog 1 kind hebben de achternaam van de ex-man gehouden. Zij staan dus nog steeds geregistreerd als zijnde zijn kinderen hoewel er geen enkele bloedverwantschap is. Nu het probleem: Ik had graag dat na mijn overlijden mijn erfenis in zijn geheel naar mijn natuurlijke dochter gaat en dat zij ook gezien wordt als erfgenaam in de 1e graad (dit ivm successierechten). Maar hoe krijg ik dit voor elkaar. Voor zover ik weet is het alsnog erkennen mogelijk zolang zij minderjarig is. De ex-man wil meewerken en als het even kan wil mijn dochter mijn achternaam krijgen.