contract of niet

Hildeken
Topic Starter

contract of niet

#1 , 07 apr 2008 19:48

Volgende maand ga ik trouwen voor de tweede keer. Nu vraag ik me af of ik met of zonder contract moet trouwen. Het enige wat ik bezit is mijn spaarboekje en de hele inboedel heb ikzelf gekocht. Mijn aanstaande man heeft slechts auto en spaarboekje. Is het nodig om contract op te maken of is dit nutteloos ? Hijzelf heeft 2 kinderen en ik heb er 2? Hoe gebeurt de verdeling dan later ? Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 08 apr 2008 09:08

Goederen die men bezit vóór het huwelijk blijven eigen aan diegene die ze bezit, ook ná het huwelijk. De kinderen kunnen alleen van hun ouders erven, tenzij er een testament wordt opgemaakt, men elkaars kinderen gaat adopteren of er een 'langst leeft alles' constructie is.

De notaris is de gepaste man om je verder te laten informeren. Zijn advies is gratuit en voor een huwelijkscontract/testament moet u daar toch wezen.

Hildeken
Topic Starter

#3 , 08 apr 2008 19:49

bedankt voor uw duidelijk antwoord waarmee u me een groot plezier hebt gedaan. grtjes :D

Reclame

wanton

#4 , 09 apr 2008 17:10

Even opmerken dat een ' langst leeft ,al heeft' constructie enkel betrekking kan hebben op gemeenschappelijke goederen. Die kunnen er misschien komen maar de vermelde goederen blijven daarbuiten omdat die , zoals Lex zegt , eigen blijven. Ook hebben beide partners kinderen : alles bijeen beschouwd heeft dergelijke constructie 'langst leeft ,al heeft' geen zin.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”