geen vruchtgebruik stiefmoeder,diefstal,euthanasie

an32
Topic Starter

geen vruchtgebruik stiefmoeder,diefstal,euthanasie

#1 , 16 nov 2014 21:57

hallo moet morgen naar notaris ivm inboedel beschrijving,mijn stiefmoeder en zus hebben geld gestolen paar dagen voor mijn vader overleden is,kan ik ze juridisch vervolgen?en stiefmoeder heeft geen vruchtgebruik,kan ik haar huur of een soort vergoeding verplichten te betalen,ook is het huis verwaarloost deze 2 jaar,en wil ze buiten om het huis te laten opfrissen voor de verkoop en laatste,mijn zus heeft eutanasie laten plegen zonder ons medeweten,zelfs mijn overleden vader wenste dit niet en had ons verwiitigd!kan ik haar juridich vervolgen?voor doodslag ofzo?hoop dat iemand me kan helpen geraak er niet meer uit...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2014 00:05

Hoe kan uw zus euthanasie laten plegen zonder toestemming van de overleden vader?

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 2246,d.d2s" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro

#3 , 17 nov 2014 00:52

Hoe weet u dat er gestolen is?
Van wie was het huis?
Waren ze gehuwd? Wettelijk samenwonend?
Wie heeft die "moord" uitgevoerd?
Het klinkt allemaal nogal raar, verward en vooral onwaarschijnlijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

duma

#4 , 17 nov 2014 10:46

En hoe komt dat stiefmoeder geen vruchtgebruik heeft?

an32
Topic Starter

#5 , 17 nov 2014 11:53

roharro
1wij hebben bewijzen van de bank dat er grote overschrijvingen zijn gebeurd op rekening van zus die gestolen heeft!en stiefmoeder grote bedragen heeft afgehaald 2dagen voor overlijden,ze hebben het ook toegegeven bij de notaris!nu wil ik ze juridsch vervolgen,kan dit?
3 ja gewoon huwelijk
4de zus heeft vader een papier laten ondertekenen onder invloed van zware medicatie en gelogen dat het voor de betaling was van het ziekenhuis,er zijn getuigen,nu na 2 jaar door de ruzie ivm erfenis,is alles uitgekomen
4 is niet verward maar realiteit,slaap al jaren niet meer dat dit is kunnen gebeuren,terwijl ik ging werken

an32
Topic Starter

#6 , 17 nov 2014 11:55

duma
stiefmoeder heeft geen vruchtgebruik volgens de notaris omdat ze veel te jong is en de wet zegt dat er 20 jaar verschil moet zijn tussen de oudste van het eerste huwlijk en stiefmoeder,daar zijn we zeker van en de advocaten ook!

duma

#7 , 17 nov 2014 12:26

Dat zegt de wet niet. Stiefmoeder heeft wel degelijk vruchtgebruik dus, zoals ik al vermoedde!

De wet zegt dat voor het AFKOPEN van vruchtgebruik er geen rekening gehouden wordt met de werkelijke leeftijd van de stiefouder indien het verschil tussen stoefouder en oudste kind uit een eerder huwelijk minder is dan twintig jaar. De stiefouder wordt, bij AFKOPEN van vruchtgebruik, geacht 20 jaar ouder te zijn dan het oudste kind.

Het kind kan echter nog steeds niet het afkopen van het vruchtgebruik eisen; daar heeft leeftijd niets mee te maken. Stiefouder moet hiermee steeds akkoord gaan.

an32
Topic Starter

#8 , 17 nov 2014 12:36

hallo duma van dat ze geen recht van vruchtgebruik heeft staat vast!is door de notaris en advocaten bevestigd,daar tussen haar en oudste kind van eerste huwelijk,ze moet 20 jaar ouder zijn dan oudste kind van eerste huwelijk!!daar zijn we zeker van dat is een nieuwe wet om de kinderen van het eerste huwelijk niet te benadelen ofzo

roharro

#9 , 17 nov 2014 12:39

hallo duma van dat ze geen recht van vruchtgebruik heeft staat vast!is door de notaris en advocaten bevestigd,daar tussen haar en oudste kind van eerste huwelijk,ze moet 20 jaar ouder zijn dan oudste kind van eerste huwelijk!!daar zijn we zeker van dat is een nieuwe wet om de kinderen van het eerste huwelijk niet te benadelen ofzo
Dat klopt niet! Die termijn dient voor het bepalen van de waarde van het vruchtgebruik, niet voor het toekennen ervan.
Reeds uitgelegd door Duma en ik bevestig de juistheid ervan.

duma

#10 , 17 nov 2014 13:38

De overlevende echtgenoot heeft altijd-altijd-altijd recht op het vruchtgebruik en dit kan niét afgenomen worden. Dit is de heilige bescherming van de gezinswoning van de langstlevende.

Het vruchtgebruik kan wel afgekocht worden, maar énkel als die langstlevende daar mee akkoord gaat en het is enkel dan, bij het afkopen, dat de leeftijd van tel is.

Vraag dit na bij een ANDERE notaris of advocaat en zwier daarna de jouwe de deur uit.

an32
Topic Starter

#11 , 17 nov 2014 14:21

de notaris aangesteld door gerecht heeft dit bevestigd dat mijn stiefmoeder geen vruchtgebruik heeft,en alle aanwezige advocaten van de tegenpartij zijn akkoord dat mijn stiefmoeder geen vruchtgebruik heeft,daar de oudste zoon van het eerste huwelijk,dus mijn moeder wijlen,er een verschil van meer dan 20jaar moet zijn,daarmee heeft mijn stiefmoeder geen vruchtgebruik!dit is zeker en bevestigd door alle partijen,nu is mijn vraag hoe kan ik haar buiten zetten en schadevergoeding of huurgeld bekomen van 2jaar

duma

#12 , 17 nov 2014 14:35

De reden die je aanhaalt om 'geen vruchtgebruik' te hebben, is er geen.

Dus graag wat meer uitleg, of een quote uit het vonnis over dat vruchtgebruik.

roharro

#13 , 17 nov 2014 15:13

Inderdaad, zoals duma zegt kan geen reden zijn, of alleszins niet DE reden.
U moet iets verkeerd begrepen hebben.
Misschien was de woning niet de eigendom van de overledene?
Daarom stelde ik mijn vraag: van wie was die woning?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”