Beste,
Ik heb een delicate vraag voor het forum.
Ik heb van 06/2009 tot 02/2014 samengewoond met mijn ex vriend. eerst 2j op een appartement. en dan resterend in een huis. dat we eigenlek samen huurde. maar alles stond wel op mijn naam. alles kwa leveranciers en contractuele dinge. wij woonde fietelijk niet officieel samen omwille ik ziek ben en al langtijdig op invaliditeit sta. waardoor hij bij zijn ouders al die jaren bleef in geschreven omdat ik anders een groot deel uitkering verloor. nu zit het zo wij zijn altijd een gelukkig koppel geweest. maar hij kon al niet goed met geld omgaan. hij ging wel werken. maar ik deed het huishouden en deed alles kwa rekeningen. gingen samen op weekendjes, 2 maal op vakantie geweest. samen auto gekocht. en zo van die dingen. ik heb nooit de intensie gehad te profiteren van die jongen. wij waren gewoon gelukkig samen als koppel. hadden er samen een mooi nestje van gemaakt en waren gelukkig. zijn bankaart was vaak in mijn bezit omdat ik nu eenmaal de inkopen deed en de rekeningen beheerde. hij heeft hier omtrent nooit problemen gemaakt. zijn geld was mijn geld. en mijn geld was zijn geld. ik heb meestal de rekeningen betaald met mijn rekening omdat ik geen verwarring wauw bij de leveranciers zoals telenet en voor de gas en elektriciteit enzo. dus schreef mijn ex altijd elke maand bedragen over van zijn rekening. hij verdiende nu eenmaal ook veel meer dan mijn inkomen was. hij 1700 euro netto ongeveer. en ik 1100 euro. ging ik winkelen en ik had ni veel meer nam ik zijn bankaart, of omgekeerd. wij leefde gewoon als koppel. als zijn afrekening van zijn loon kwam, schreef ik altijd de huur over na mijn rekening met zijn bankaart na mijn rekening voor de huur te betalen. we betaalde 650 euro huur. en ik storte het dan door via mijn rekening na de huisbaas voor vergissing te voorkomen bij de huisbaas. int begin we samen waren heb ik wel is paar keer leveranciers dat op mijn naam stonden met zijn bankaart rechtstreeks gestort met de mededelingsnummer. maar is zelden gebeurd. als er geld van zijn rekening na mijn rekening kwam schreef ik altijd als mededeling allerlij. zo hebben er ook wel is grotere bedragen bij geweest. zoals ik toen een lening nam voor een auto te kopen. en hij betaalde bv 2000 euro van zijn vakantiegeld zo dat ik minder moest lenen. de lening gingen wij samen afbetaalde ma de auto stond wel op mijn naam. zoals alles wa ooit aangekocht is. wij zijn uit mekaar gegaan als vrienden. hebben alles eerlijk verdeeld. en hij heeft dan een nieuwe partner gevonden. wat de situatie raar maakt is dat hij een driehoeksverhouding is begonnen met een getrouwd hommo koppel. ze hebben dus een relatie met 3. waar wij dan paar maanden later ruzie over kregen en dat ik het echt vettig vond van hem. nu mekaar 5 maand gerust te laten krijg ik uit het niets een brief dat opgestookt is van zijn 2 partners want hij zou zo iets nooit doen. ze verbieden het me ook met hem te spreken of via hem te reageren, alles moet via hun gaan. ik kreeg dus een aangetekende brief met het volgende. dat ik onrechtmatig gebruik zou gemaakt hebben in 2012 en 2013 van zijn rekening. vraag me ook af waarom ze enkel die 2j boven halen. en ze eisen 29.244 euro, en als ik met hun niks uitwerk tot afbetalling van dat geld gaan ze gerechtelijk verder. nu vraag ik mij af in hoe ver ik veilig zit. en of ik hier degelijk problemen mee kan hebben. ik slaap hier al dagen niet van. weet gewoon niet wat doen. wij waren gewoon een koppel dat leefde met ons geld en nooit de intensie gehad te profiteren. en nu willen ze mij neerkrijgen. hoppelijk op een reactie. MVG Niels