Enig Biologisch kind van vader

anthonyvc
Topic Starter

Enig Biologisch kind van vader

#1 , 08 dec 2014 19:41

Hallo

Ik ben opgegroeid als oudste kind van 3 kinderen. Mijn ouders zijn ook de ouders van de andere twee kinderen. Toch op papier. Na een DNA test bleek echter dat ik enkel het biologisch kind ben van mijn vader en twee jongere kinderen dus een andere vader hebben.

Nu heerst er al een aantal jaar een hevige familieruzie en ik vroeg mij af wat mijn rechten zijn. Kan ik bijvoorbeeld het aanvechten zodat ik als enige erfgenaam word van mijn vader? Of heb ik andere rechten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 dec 2014 20:34

Burgerlijk Wetboek Art. 318
§ 1 Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van de echtgenoot, kan het vermoeden van vaderschap worden betwist voor de familierechtbank door de moeder, het kind, de man ten aanzien van wie de afstamming vaststaat en de persoon die het vaderschap van het kind opeist.

Neen dus. Die andere kinderen zijn wettelijk kinderen van uw vader, zoals u dat bent, en u kan daar niets aan veranderen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”