#7 , 09 dec 2014 20:15
@ Wanton : ik hoop van harte dat u gelijk heeft, maar ik vrees dat Sirkii ook wel gelijk heeft wanneer zij zegt dat je als benadeelde in de erfenis nog moet kunnen aantonen dat de volmachtgever niet akkoord was met bijvoorbeeld cash afgehaalde gelden.
Ik heb inmiddels een overzicht van de laatste 10 jaren. Alleen is het zo dat mijn vader - zoon van mijn grootmoeder - 3 jaar voor zijn overlijden is weggegaan bij mijn moeder voor een andere vrouw waarmee hij al meer dan 11 jaar (!) een verhouding had. Mijn vader had voor zijn dood in mei 2008 een volmacht op de rekening van mijn grootmoeder, en hij haalde ook met de regelmaat van de klok bedragen af waarvan ik weet dat mijn grootmoeder dat nooit in huis zou halen. Bijvoorbeeld 260 euro, de dag nadien 400 euro enz …. Mijn zus en schoonbroer zijn slim genoeg geweest om die regelmatige geldafnamen verder te zetten toen mijn vader dood was en mijn zus de volmacht over grootmoeders rekening kreeg.
Zo lijkt het alsof er de laatste 10 jaar geen onregelmatigheden gebeurd zijn, alleen weet ik donders goed dat mijn grootmoeder nog spaarde van haar pensioentje en dat er wel degelijk spaargelden van haar zijn verdwenen - om en bij de 35.000 euro.
Deels zal dat door mijn vader aan zijn nieuwe vriendin gegeven zijn, de rest zit bij mijn zus en haar familie …. maar het probleem is : bewijs dat maar eens.
Wat ik nu nog wel ga doen is eveneens een overzicht vragen van mijn vaders rekeningen van de laatste jaren van zijn leven, van 2004 tot 2008. Als daaruit zou blijken dat afgehaalde gelden van grootmoeders rekening cash werden gestort op zijn rekening(en), dan heb ik natuurlijk wel een bewijs dat grootmoeder niet zoveel geld opdeed als dat er van haar rekening verdwenen is sinds 2004.
Ze is nu ontoerekeningsvatbaar verklaart op mijn verzoek is er een voorlopig bewindvoerder aangeduid.
Maar zoals reeds aangehaald in een andere topic : het kwaad is al geschied : 80.000 euro, haar aandeel uit de verkoop van haar huis, heeft ze geschonken aan de kinderen van mijn zus.
Ze heeft daar 3 maanden bij ingewoond om te revalideren, op dat ogenblik is haar huis verkocht en werd de schenking via de notaris gedaan.
Het betreft wel 2/3 van haar huidig vermogen, dus ze heeft meer weggeschonken dan ze wettelijk gezien mocht (1/3 want ze heeft 2 erfgenamen : mijn zus en ik)
Zo zie je maar : als het om geld gaat, leer je pas je familie kennen …. maar ze zijn nog niet klaar met mij, ik zal doen wat ik wettelijk kan op het ogenblik dat mijn grootmoeder overleden is.
Inmiddels heb ik wel alle contact verbroken, ook met mijn grootmoeder. Ik voel mij bedrogen, ze heeft mij gewoon onterfd zonder enige reden en dat pik ik niet, is veel te pijnlijk om haar nog te zien.
Ik wens je alleszins veel geluk Sarts, eerlijk duurt het langst is het spreekwoord, maar een mens begint zich toch wel vragen te stellen als hij zoiets meemaakt !
Groeten,
Lola