HUUR MEERDERJARIGE BROER

naomi
Topic Starter

HUUR MEERDERJARIGE BROER

#1 , 21 dec 2014 13:28

ik zit met een vraag;

mijn vader is 16 JAAR GELEDEN OVERLEDEN? HIJ LIET EEN WONING NA WAAR MIJN MOEDER IN WOONT . OP ZICH NORMAAL MAAR WAT MIJ WEL STOORT IS DAT MIJN BROER VAN 33 JAAR DAAR OOK WOONT EN DIT VOLLEDIG KOSTELOOS.
KAN DIT ZOMAAR ? OF IS ER EEN WET DIE ZEGT DAT IK EN DE ANDERE BROER EN ZUS HIERVOOR HUUR KUNNEN VOOR VRAGEN.

EN HOE ZIT HET MET DE EVENTUELE KOSTEN AAN HUIS.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 21 dec 2014 13:46

Beste,

Je mag een hoofdletter gebruiken aan het begin van elke nieuwe zin. Ik veronderstel dat moeder Naomi niet buiten gesmeten heeft. De regeling tussen je moeder en je broer is hun zaak. De meeste herstellingen zullen betaald worden door je moeder. Grote herstellingen moeten betaald worden door de naakte eigenaars van het huis. (Herstellingen zoals nieuwe ramen, dak of vervangen centrale verwarming. Ik kan onmogelijk weten of je al dan niet gedeeltelijk eigenaar van dat huis bent.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 dec 2014 14:03

Dergelijke wet bestaat gelukkig nog niet.
Volgens uw redenering zou ieder kind dat langer thuis blijft wonen dan het kind dat het vroegste vertrok huur moeten betalen??
Het is een andere zaak indien ouders aan één kind een woning gratis ter beschikking stellen. Maar dat is hier dus niet het geval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2014 22:43

Ofwel zijn jullie mede-eigenaars en jullie moeder vruchtgebruiker
Ofwel is het huis volledig van jullie moeder ( om welke reden dan ook).
Dat hangt af van wie het huis was of is.
Hangt af van welk huwelijksstelsel en of huwelijkscontract.
Maar zo wie als als vruchtgebruikster ( gezinswoning of gedeelde eigendom) zij daar laat wonen wie ze wil op voorwaarden die zij bepaald.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”