Kleinkind wil huis van overleden grootmoeder kopen

Preston
Topic Starter

Kleinkind wil huis van overleden grootmoeder kopen

#1 , 26 mei 2008 10:29

Situatie: Grootmoeder overleden 2 maand geleden. Haar kinderen (mijn moeder en twee nonkels) willen het huis verkopen.
Ik (kleinzoon) wil graag met mijn vriendin het huis kopen, we zijn er echt op gepind omdat het huis voor mij een grote emotionele waarde heeft. Wij beseffen dat de kans dat we huis kunnen kopen veel kleiner wordt als het op de markt wordt geplaatst (het is immers een zeer aantrekkelijk huis, zeker voor iemand die wil verbouwen).
Is er een procedure waardoor wij meer 'kans' maken om het huis te kunnen kopen? Ik heb mijn moeder en een nonkel achter mij staan, de kans bestaat dat de andere nonkel wel eens tegendraads zou kunnen doen en wij willen om die reden zéér goed voorbereid zijn op gesprekken met de familie in de nabije toekomst.

Alvast bedankt voor de informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 mei 2008 17:41

U bent geen erfgenaam , dus U heeft ook geen enkel voorrecht om het huis van uw grootmoeder te kopen.U bent een potentiële koper zoals een ander. Onderhandel gewoon met de drie verkopers en doe een realistisch bod. Het heeft in deze weinig zin om onder de marktwaarde te kopen. Dit zou uw andere oom ertoe kunnen aanzetten om een openbare verkoop te eisen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”