Plots willen trouwen voor datum hoorzitting voorlopig bewind

eylis

Re: Plots willen trouwen voor datum hoorzitting voorlopig be

#16 , 31 mar 2015 17:48

en als je het zo aanpakt: zoals ik het begrijp, is het probleem niet zozeer dat de dochter zou trouwen. Als het een verantwoordelijk persoon is die goed voor haar wil zorgen, zou dit alleen maar toe te juichen zijn. Is het niet mogelijk om de kerel zelf af te remmen voor een tweetal weken? Kan je geen klacht indienen tegen hem? En als je nu eens contact neemt met de burgemeester? De zaak uitlegt en meldt dat het enkel kwestie is dat eerst de rechtszaak voorkomt? Misschien dat de burgerlijke stand dan laat weten dat het huwelijk pas na een bepaalde datum kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 mar 2015 23:45

Bij de politie moet het dan wel gaan over een dringende collocatie om persoon te beschermen tegen zichzelf en of de maatschappij tegen die persoon.
Inzake al of niet huwen daar is de politie niet voor bevoegd.

eylis

#18 , 01 apr 2015 19:43

maar kan de burgerlijke stand (op vraag van de burgemeester) niet gewoon laten weten aan het trouwlustige koppel dat de trouwddatum pas vanaf X datum kan? bij onze trouw werd dat ook een beetje uitgesteld (een weekje) , gewoon omdat de "trouwagenda" van de burgerlijke stad gewoon volgeboekt was. Het lijkt me dat hiermee - zonder al te drastische inghrepen - de zaak zich vanzelf zal regelen. En ik kan me indenken dat een burgervader hiervoor wel begrip zal opbrengen?

Reclame

Gissertje
Topic Starter

#19 , 17 apr 2015 22:56

Hebben al het mogelijken gedaan maar geen enkel resultaat. Morgen zal onze dochter dus trouwen met dit verschrikkelijke wezen dat nog het lef had gisteren me te bellen (heb hem geblokkeerd) terwijl ik zelf in het ziekenhuis zat om spuiten. Hij heeft nadien mijn ouders gebeld en tegen mijn moeder gezegd dat ze het geld willen hebben dat wij van de mutualiteit hebben ontvangen voor de niet terugbetaalde kosten van 2014. onze dochter staat nog steeds op mijn ziekteverzekering, we ontvingen 300 euro voor 2014 maar betaalden ook maandelijks een dikke 60 euro aan relatie en om de 2 a 3 weken therapie aan 60 euro per uur. Toch kan morgen alles doorgaan. Heb ondertussen ook gigantisch veel info over zijn verleden en zijn leugens . Maar het recht op huwen primeert dus boven het recht van de waarheid. Is er een vrederechter die mij aub nog tips kan geven ivm wat voor info we dinsdag a.s. kunnen meenemen om de vrederechter te overtuigen? Alstublieft?

Gissertje
Topic Starter

#20 , 17 apr 2015 22:56

Hebben al het mogelijken gedaan maar geen enkel resultaat. Morgen zal onze dochter dus trouwen met dit verschrikkelijke wezen dat nog het lef had gisteren me te bellen (heb hem geblokkeerd) terwijl ik zelf in het ziekenhuis zat om spuiten. Hij heeft nadien mijn ouders gebeld en tegen mijn moeder gezegd dat ze het geld willen hebben dat wij van de mutualiteit hebben ontvangen voor de niet terugbetaalde kosten van 2014. onze dochter staat nog steeds op mijn ziekteverzekering, we ontvingen 300 euro voor 2014 maar betaalden ook maandelijks een dikke 60 euro aan relatie en om de 2 a 3 weken therapie aan 60 euro per uur. Toch kan morgen alles doorgaan. Heb ondertussen ook gigantisch veel info over zijn verleden en zijn leugens . Maar het recht op huwen primeert dus boven het recht van de waarheid. Is er een vrederechter die mij aub nog tips kan geven ivm wat voor info we dinsdag a.s. kunnen meenemen om de vrederechter te overtuigen? Alstublieft?

Gissertje
Topic Starter

#21 , 17 apr 2015 23:00

Sorry relatie moet relatine zijn, en dochter wijzigde haar domicilie pas de laatste week van december 2014. Hij is dus echt enkel uit op geld. We zijn radeloos. Als ze morgen haar handtekening zet dan tekent ze echt haar doodvonnis.

Gissertje
Topic Starter

#22 , 17 apr 2015 23:00

Sorry relatie moet relatine zijn, en dochter wijzigde haar domicilie pas de laatste week van december 2014. Hij is dus echt enkel uit op geld. We zijn radeloos. Als ze morgen haar handtekening zet dan tekent ze echt haar doodvonnis.

Gissertje
Topic Starter

#23 , 17 apr 2015 23:24

Vreemd heb net enkele posts getypt maar zie ze niet. Morgen gaat onze dochter dus blijkbaar trouwen met dit vreselijke schepsel dat gisteren nog het lef had me te proberen bellen. Ik kreeg op dat moment inspuitingen in het ziekenhuis omwille van artrose. Ik heb hem al geblokkeerd maar omdat ik niet antwoordde had hij het lef mijn mama van 70 jaar te bellen met de boodschap dat niet opnam en dat ze het geld van de mutualiteit opeisen dat wij ontvingen voor alle niet terugbetaalde kosten (bv relatine aan meer dan 60 euro per maand) en aan psychologen en therapeuten (ook 60 euro per uur). Dochter staat nog steeds op mijn boekje. Ook haar hospitalisatie verzekering wordt nog steeds door mij betaald. Hij is echt een geldwolf. wwelke vrederechter kan ons nuttige tips geven? Dinsdag as hoorzitting ivm voorlopig bewind. Begrijp dat er een recht op huwen bestaat maar geloof me....Dit wordt haar einde. En aangezien het enkel gaat over zijn hebzucht gaat ook graag alle tips om er voor te zorgen dat dit monster nooit iets van ons kan krijgen, we hbn nog een zoon. Willen echt niet dat het stuk krappe dat zo misbruikt maakt van haar naïviteit ooit 1 cent van ons krijgt

Gissertje
Topic Starter

#24 , 26 apr 2015 22:40

Nog even een update, ze zijn op 18 april getrouwd. Hoorzitting was op 21 april. Nu wachten op vonnis 6 mei. Vrederechter stelde ook wel de vraag waarom het huwelijk zo supersnel moest doorgaan. Antwoord : (van de gast in kwestie) ah ik wou mijn nonkel er bij en die wordt nu aan zijn voet geopereerd en is dan effen niet zo mobiel....
Morgen mag hij terug naar de vrederechter, en dit omwille van een uithuiszetting....

Ben benieuwd en zou willen dat het al 2 weken later was. Ze hebben zich beiden namelijk PERFECT van hun allerslechtste kant laten zien.

Wie duimt mee dat dit toch nog een happy end mag krijgen?

Gissertje
Topic Starter

#25 , 26 apr 2015 23:52

18 april zijn ze dus gehuwd. Hoorzitting was 21 april. Vonnis 6 mei. Morgen mogen ze nog eens terugkomen... uithuiszetting! Ondertussen wilmen ze ook nog zwanger raken. op de hoorzitting werd zeer duidelijk dat het gebrek aan therapie en medicatie onze dochter volledig verandert hebben. Dit was ons kind niet meer. Verder krijg ik uit alle hoeken het verzoek om er over te zwijgen. Uit schaamte naar familie, uit voorzichtigheid om Job, om achterklap te vermijden, om zelf niet te crashen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”