wat doen biologische vader

joecharlie
Topic Starter

wat doen biologische vader

#1 , 12 aug 2015 20:35

mijn ouders zijn beiden overleden. mijn huisbaas overlijdt jaren later en na tijdje kom ik te weten dat hij mijn biologische vader zou zijn. wat moet ik nu doen om dit te weten en heb ik dan eventueel recht om te erven van de huisbaas of wat moet er daarvoor gebeuren. graag wat meer info.
bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 aug 2015 22:10

hoe kom je dat te weten?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2015 22:34

U had een wettelijke vader.
Uw huisbaas laten opgraven voor een DNA onderzoek???????
Ik vrees dat u dan toch over meer bewijzen moet beschikken om wat dan ook te bewijzen.

Burgerlijk wetboek
art 330 en volgende

Art. 330.<W 2006-07-01/75, art. 16, 030; Inwerkingtreding : 01-07-2007> § 1. Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van degene die het heeft erkend, kan de erkenning van het moederschap worden betwist [1 voor de familierechtbank]1 door de vader, het kind, de vrouw die het kind heeft erkend en de vrouw die het moederschap van het kind opeist. Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van degene die het heeft erkend, kan de erkenning van het vaderschap worden betwist [1 voor de familierechtbank]1 door de moeder, het kind, de man die het kind heeft erkend [2 , de man die het vaderschap van het kind opeist en de vrouw die het meemoederschap van het kind opeist]2...........enz

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”