Ik ga mijn verhaal vertellen maar probeer te volgen want het is niet simpel !!
Grootvader en grootmoeder laten alles in België verkopen en kopen in Spanje een woonst. Ze nemen de Spaanse nationaliteit over en zijn getrouwd in gemeenschap van goederen.
-in België wonen enkel hun 2 kleinzonen nog , beide dochters zijn overleden.
- in 2001 sterft grootmoeder en grootvader blijft in Spanje wonen
- in 2004 verkoopt grootvader de woonst aan een spaans koppel zonder medeweten van de kleinzonen, maar al vlug blijkt dat dit niet zo simpel gaat omdat hij blijkbaar de 2 mannen mee moet laten tekenen of moet uitkopen voor het deel van hun grootmoeder. Dit doet hij niet en maakt de mensen wijs dat ze er mogen wonen mist een afkoopbedrag per maand van 400 euro, dit bedrag zou dan uiteindelijk van het totale te betalen bedrag gehouden worden.
- hij stelt samen met een ander louch persoon iets op en laat de mensen dit tekenen zonder notaris aanwezigheid, of vernoeming van de twee kleinzonen
- 2005 gaat de bal aan het rollen door een brief dat de kleinzonen krijgen van een advokaten kantoor in Brussel voor afstand te doen van de erfenis van grootmoeder, ze gaan niet akkoord en willen hun deel van de woonst af de opbrengst
- tijdens de jaren word grootvader slechter en neemt hij verschillende onbetrouwbare personen onder de arm, met als gevolg veel geld weg, afkoopbedrag van koppel verdwijnt elke maand
- jan 2008 grootvader sterft en kleinzonen denken dat ze nu alles kunnen verdelen onder hun twee : nee dus!
- erfenis bestaat erin kleinzonen krijgen grootmoeders deel, van grootvaders deel krijgen ze de helft, de andere helft gaat naar persoon A en een andere persoon B staat in om de erfenis te regelen!!!
- het spaanse koppel zou nog steeds in de woning wonen en niet meer betalen, allee toch niet dat we weten.
- er zou een rechtzaak zijn ivm de verkoop van de woning en de niet geldige documenten die er toen zijn opgemaakt.
- persoon B is verdwenen (doordat ik hem op zijn plaats had gewezen , hij wou in het begin al 15 000 euro achter houden)
- persoon A logeert regelmatig in Spanje en heeft onbeperkte toegang tot de woonst daar.
Ik weet niet meer wat gedaan, het is al zolang bezig en niemand die ons wil of kan helpen, en als ze willen en geloof mij we hebben al meerdere advokaten en notarissen aangesproken, kosten ze handen vol geld. In het totaal zijn we al meer dan 1500 euro kwijt aan zelke personen en we staan geen stap verder.
Kan iemand ons helpen hoe we dit zelf kunnen aanpakken?