erfrecht biologische vader en grootouders

ederidder
Topic Starter

erfrecht biologische vader en grootouders

#1 , 12 aug 2008 10:13

Mijn ouders zijn gescheiden in 1974. Jarenlang hoorde ik niets meer van mijn vader tot in 1999. Toen zocht hij contact met mij en mijn 2 zusters. Hij leed aan longkanker en wou blijkbaar zijn fouten rechtzetten. Dit lukte echter niet!
Ondertussen doe ik aan stamboomonderzoek en zo ben ik tot de vaststelling gekomen dat mijn vader is overleden in oktober 1999. Ik heb hier nooit iets van gehoord! Tevens zijn zijn ouders, mijn grootouders, oveleden in 2000 en 2002. Ook hiervan heb ik nooit enig bericht ontvangen.
Naar mijn besscheiden mening ben ik samen met mijn 2 zusters wettige erfgenamen van zowel onze vader en onze grootouders?
Weet iemand hoe en of ik hier nog iets kan ondernemen om onze rechten te laten gelden?
Vriendelijk bedankt voor uw hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 aug 2008 10:19

Neem contact met het Kantoor van Registratie van de plaats waar zij laatst woonden (Lier?). Vraag inzage in de aangifte van nalatenschap die toen is ingediend , misschien via één of andere notaris. Op basis daarvan kan U nog altijd eventuele rechten opeisen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”