6 jaar geleden zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen niet officieel.
Ik heb een zoon van 9 uit een vorig relatie. Mijn vriend 52, 3 kinderen, 2 ervan wonen samen en 1 van 16 komt om de 14 dagen.
Mijn vriend is bij mij komen wonen ZONDER inboedel. We hebben ondertussen wel samen meubeltjes en een kachel gekocht, de kleinere dingen heeft ieder apart gekocht. Hij heeft zijn auto en motor en ik heb een auto en mobilhome.
Wat gebeurt er nu bij overlijden van mijn vriend, kunnen de kinderen van hem de inboedel, waarvan niks op papier staat, en andere spullen komen opeisen ? De verstandhouding tussen hem en zijn 2 de dochter is er dus niet en ik weet zeker als er iets te rapen valt, dan zal zij wel van de partij zijn. Zijn jongste stelt ook regelmatig de vraag van wat valt er hier te erven , en van wie is dit of dat ? En wat als er met mij iets gebeurt ? Waar heeft mijn zoontje dan recht op ? En mijn deel van de inboedel gaat dat dan naar mijn ex ? want die krijgt dan het hoederecht over mijne zoon. En welke inboedel ? op dit moment weet er van de kinderen toch niemand vanaf wat van wie is ?