erven en onderlinge overeenkomst

raadsel
Topic Starter

erven en onderlinge overeenkomst

#1 , 11 mar 2016 21:23

Ik en mijn partner zouden willen trouwen. Ik heb een eigen huis, partner niks. Maar mijn zus heeft in mijn huis een bedrag ingestoken en dat is op papier gezet met de handtekening van de betrokken personen. Ik moet dit bedrag terugbetalen bij verkoop van mijn huis ofwel wordt het later verrekent bij het overlijden van beide ouders, de erfenis dus. Als ik trouw met mijn partner, zou ik graag willen dat hij mijn woning volledig erft, er zijn geen kinderen. Stel dat ik sterf, moet hij dan ook dat bedrag terugbetalen aan mijn zus. Of hoe kunnen we het regelen dat dit niet moet worden terugbetaald. Misschien onder een bepaald stelsel trouwen? Wie heeft hier een antwoord op?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 11 mar 2016 21:42

Haha u wil uw zus haar geld ontfutselen?????
Natuurlijk moet dat geleend geld worden terugbetaald, in alle denkbare scenario's.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon

#3 , 12 mar 2016 07:57

Statistisch gezien is de waarschijnlijkheid dat uw aanstaande vroeg of laat op zijn fiets springt met zijn stuk van een in gemeenschap gebracht huis op sleeptouw een behoorlijk risico. Zorg dus dat u voor zichzelf geen mooie put delft in een futiele poging uw zus schaak te zetten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”