Schuld na overlijden echtgenoot

napbe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schuld na overlijden echtgenoot

#1 , 04 apr 2016 12:49

Mijn vader is recentelijk overleden en heeft mijn moeder achtergelaten met een schuld van op heden ongeveer 5000 euro.Mijn moeder betaald al gedurende 2 jaar maandelijks 100 euro rechtstreeks aan de deurwaarder.Hij heeft deze schuld gemaakt zonder mee de weten van mijn moeder in een periode toen hij verslaafd was aan alcohol. Mijn vader had geen eigendom en ook geen andere middelen toen hij is overleden.
Mijn moeder valt nu terug op een inkomen en kan onmogelijk maandelijks 100 euro blijven afbetalen. Zij is gewoon ten einde raad en weet niet wat te doen.
Zij had graag advies wat te doen en of ze deze schuld zal moeten blijven afbetalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 04 apr 2016 16:24

Indien ze de erfenis heeft aanvaard, zal ze moeten betalen. Ze kon die ook weigeren, en dan was de schuld weg.

napbe
Topic Starter

#3 , 04 apr 2016 16:47

Ik zou graag willen weten mocht ze de erfenis weigeren wat er gebeurt met de meubels in haar huurhuis en de oude auto die op haar naam staat. Mijn vader had geen eigendom en geld maar ze zijn wel getrouwd en leefden samen.

Reclame

wolf2

#4 , 04 apr 2016 18:42

Nergens is gezegd dat die schuld in de nalatenschap zit. Als dit koppel gehuwd is zonder huwelijkscontract, zal die schuld wellicht gemeenschappelijk zijn. Is dit niets voor schuldbemiddeling?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”