#1 , 08 apr 2016 15:09
Mijn grootvader is 4 jaar geleden komen te overlijden. Hij was echter ongelukkig getrouwd met zijn vrouw (mijn grootmoeder) Scheiden wou hij niet, dus bij zijn dood is de bom gebarsten. Omdat mijn moeder ook is overleden ben ik rechtstreeks erfgenaam samen met mijn broer. Mijn grootmoeder, waar ik geen contact mee heb omwille van het verstoten van haar eigen dochter (mijn moeder), is 94 jaar oud. Haar andere dochter uit een huwelijk voor dat met mijn grootvader, beheert samen met haar man alles van mijn grootmoeder. Er was een huis dat gezamenlijk gezet is geweest en na zeer lang aandringen is dit huis nu verkocht geweest door zowel onze als hun notaris. Dit was in oktober 2015. Nu zaten we echter nog te wachten op de vereffening vd registratierechten. Omdat dit zolang duurde heb ik zelf contact opgenomen met die dienst en de ambtenaar bevestigde dat ze met een achterstand zitten maar dat de notaris dus wel een berekening mag maken. Dus heb ik aangedrongen bij onze notaris om de berekening te maken. Nu hebben ze die gemaakt en de registratierechten hebben ze ruimer genomen omdat ze niet weten hoeveel dit zou zijn dus dit kan eventueel nog positief zijn voor ons als ze die berekening ontvangen. Mijn broer en ikzelf hadden ondertussen een advocaat gecontacteerd om alles te laten checken, we zijn absoluut niet content van onze notaris. Hij laat alles maar aanslepen, uitstellen en doet niks als we niet expliciet zeggen "doe dit aub en doe dat aub". Onze advocaat zei dat alles in orde was en dat we mochten tekenen. Nu zijn we 4 weken verder en heeft de andere partij nog steeds niets getekend. Ik ben verhaal gaan halen bij hun notaris en die vertelde me dat "hij geen tijd heeft om het voorstel te bekijken" Nu word ik hier absoluut niet vrolijk van want dit is weer is een poging om alles tegen te werken en om zo toch de baas te kunnen zijn. Mijn notaris zegt dat hij niets kan doen en mijn advocaat stelt alleen maar voor om een brief te sturen wat in mijn ogen absoluut papier en geld verspilling is want op de vorige brieven werd ook niet gereageerd. Nu ben ik een beetje aan het einde van wat ik nog kan doen. Dus wat kunnen we nog doen om eindelijk die verdeling te kunnen regelen?