Broer weigert te tekenen voor deblokkeren rekening na overlijden van vader

napbe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Broer weigert te tekenen voor deblokkeren rekening na overlijden van vader

#1 , 03 mei 2016 17:28

Na het overlijden van mijn vader werd zijn persoonlijke rekening en twee rekeningen alleen op naam van mijn moeder en een spaarrekening ook alleen op naam van mijn moeder geblokkeerd door de bank.Slechts een rekening was op mijn vader zijn naam.
Nu een maand later heeft mijn moeder,ik en mijn broer elk een attest van erfopvolging mogen ontvangen. Dat attest is in orde want mijn vader had geen belastingschulden en ook geen sociale schulden.
Nu weigert mijn broer mede te tekenen voor het deblokkeren van de bankrekeningen wij weten niet waarom.Met als gevolg dat de rekeningen geblokkeerd blijven zolang hij niet tekent.Op mijn vader zijn rekening staat alleen zijn laatst verkregen pensioen voor de maand April andere gelden had hij niet en eigendom had hij ook niet.Op mijn moeder haar spaarboekje staat ook heel weinig geld op.
Ik heb mijn broer al 15 jaar nimmer gezien hij was ook niet aanwezig op de begrafenis van mijn vader hij was wel verwittigt en welkom op de begrafenis.
Nu mijn vraag wat gebeurt er als mijn broer niet tekent ? En hoe kan mijn moeder aan haar geld wat ze nodig heeft om alle rekeningen te betalen daar mijn vader voor hij gestorven is een maand in de kliniek gelegen heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 05 mei 2016 13:30

Je kan dit ook pragmatisch oplossen. Bezorg facturen van begrafenis, laatste medische kosten, nutsbedrijven enz aan de bank. Zij betalen die van de rekening; In praktijk zal er nadien niet veel meer te deblokkeren vallen.
Je moeder kan perfect een nieuwe rekening openen en zorg ervoor dat haar pensioen of het weduwepensioen daar op komt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”