#3 , 13 mei 2016 19:14
Mijn vader heeft , samen met mijn tantes een huis geerfd van hun neef. Die neef heeft vruchtgebruik aan zijn vriendin geschonken. Mijn vader en zijn zussen hebben allemaal de Erfenis geweigerd, waardoor die erfenis naar de kinderen gaat. Terug iedereen geweigerd nu gaat die erfenis naar mijn minderjarige kinderen, die in het buitenland wonen, waar een erfenis wettelijk niet mag geweigerd worden. Hoe kunnen wij die erfenis toch weigeren? En Indien niet mogelijk moeten wij als ouders , die de nalatenschap al geweigerd hebben, betalen of krijgen de kinderen uitstel tot ze zelf kunnen beslissen.
Zo ingewikkeld is dat niet.
Het is vooral vervelend. Sinds de wetswijziging over de gevolgen van een verwerping komt men nu 100 keer méér uit bij minderjarige erfgenamen, waarbij men verplicht is om als ouders een dossier te openen bij de lokale vrederechter om de toelating te krijgen om te mogen verwerpen in naam van zijn minderjarige kinderen. En dat kan zelfs niet eens gratis: men moet dus betalen (niet de successierechten; één of andere gerechtskost) om iets niet te willen!
Nu ja, als U verwerpt zal U daar wel uw redenen voor hebben en het zijn diezelfde argumenten die bij de vrederechter moeten belanden voor uw kinderen. Daar komt geen buitenlandse wetgeving aan te pas.
Er is geen sprake van uitstel voor die minderjarigen.