belasting of erfgoed

martin9000
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

belasting of erfgoed

#1 , 25 mei 2016 09:08

Ikzelf en twee broers hebben [ drie erfegenamen ] hebben een nalatenschap geerft dat bevat enerzijds een bedrag in liquide middelen; anderzijds een onroerend goed.
Eén van mijn broers heeft zijn belastingen hier niet op betaald en weigerd dit te doen [ wonende buiten Europa ]
Binnenkort wordt het onroerend goed verkocht en volgens verschillende bronnen zal het niet betaald bedrag worden afgehouden van de verkoopsprijs. Waarbij wij [ ikzelf en adere broer ] dus bijna niks overhouden , ook al zijn wij financieel onafhankelijk van elkaar.

Wat zijn de mogelijkheden / opties om dit te vermijden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 mei 2016 19:11

Jullie zijn niet schatplichtig aan noch verantwoordelijk voor uw broer. Bij een verkoop van het huis kan (en zal) zijn deel vooreerst gebruikt worden om zijn fiscale schulden te betalen. Ook de aanwezige gelden worden aangeslagen. Maar jullie , die geen schuld hebben aan de overheid, moeten gewoon uw deel krijgen. Ik hoop dat jullie niet getekend hebben als borg voor de successierechten van uw broer?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”